Κανένα λόγο να υποβάλλουν οι γονείς αίτημα εξαίρεσης από το μάθημα των θρησκευτικών για τα παιδιά τους, δεν βρίσκει ο Νίκος Φίλης, αφού όπως τονίζει το μάθημα έτσι όπως σχεδιάστηκε από το υπουργείο Παιδείας, θα είναι γνώσης και όχι κατήχησης.

Το παραπάνω υποστήριξε ο υπουργός Παιδείας σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο» και τον Κώστα Αρβανίτη, απαντώντας σε επιστολή ακροάτριας η οποία αναφερόταν στο γεγονός ότι και φέτος μοιράστηκαν στους μαθητές βιβλία θρησκευτικών, το περιεχόμενο των οποίων συνεχίζει να επιβεβαιώνει την επιλογή της να ζητάει απαλλαγή για τα παιδιά της, τονίζοντας παράλληλα ότι όποιος αντιδρά ή δεν ήθελε τα παιδιά του να συμμετέχουν σε αυτό το μάθημα «είναι στιγματισμένος στο σχολείο έτσι κι αλλιώς».

Ο κ. Φίλης σημείωσε ότι «έχει δίκιο» και διευκρίνισε ότι φέτος μοιράστηκαν τα παλιά βιβλία, καθώς δεν ήταν δυνατόν να αντικατασταθούν άμεσα γιατί πρόκειται για μία δύσκολη και χρονοβόρο διαδικασία.

Σημείωσε παράλληλα ότι η πρωτοβουλία του υπουργείου, που έχει μάλιστα προκαλέσει σημαντικές αντιδράσεις, έγινε με στόχο την αλλαγή τόσο του περιεχομένου της διδασκαλίας όσο και των διδακτικών μεθόδων.

Πρόκειται για ένα πολύ καινοτομικό πρόγραμμα, τόνισε ο υπουργός Παιδείας, το οποίο φέτος θα συνυπάρξει με το παλιό, «σε μία καλώς εννοούμενη διαπάλη», αλλά εμείς συνεχίζουμε να στηρίζουμε την τάση της αλλαγής.

«Με αυτή την τάση, δεν είναι σωστό να προτρέξουμε με την ιστορία των εξαιρέσεων, εάν αυτό το μάθημα εγκαθιδρυθεί στο σχολείο, όχι τεχνικά αλλά ουσιαστικά, στην εκπαιδευτική διαδικασία, τότε δεν θα υπάρχει θέμα, γιατί είναι μάθημα γνώσης και όχι κατήχησης», υπογράμμισε ο υπουργός.

Όπως αναφέρει σε σχετικό θέμα της η Αυγή, η προσέγγιση καθ’ αυτού του θρησκευτικού φαινομένου, με αφετηρία την ορθοδοξία και γύρω από τα πρόσωπα, τα έθιμα, τα σύμβολα και τις θρησκευτικές παραδόσεις, θα αποτελεί τον κεντρικό άξονα της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Δημοτικό Σχολείο, ενώ στο Γυμνάσιο η μελέτη της θρησκείας θα γίνεται μέσα από τις ιστορικές και πολιτισμικές της διαστάσεις, φέρνοντας τους μαθητές αντιμέτωπους ταυτόχρονα και με ερωτήματα για τον Θεό, τον κόσμο, τον άνθρωπο, την ηθική κ.ά.


loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ