Ήταν το 1995, την εποχή που τα υβριδικά αυτοκίνητα ήταν μη δοκιμασμένες, πειραματικές μηχανές με αβέβαιο μέλλον. Ο Πρόεδρος της Toyota Takeshi Uchiyamada θυμάται την αδιάκοπη προσπάθεια της ομάδας του να κινήσει το πρώτο πρωτότυπο Prius επί 49 ημέρες.

Όπως διηγείται ο ίδιος, «Δεν είχαμε ιδέα ποιο ήταν το πρόβλημα, γι’ αυτό δουλεύαμε μέρα νύχτα προσπαθώντας να το εντοπίσουμε. Τελικά καταφέραμε να το κινήσουμε γύρω από το Χριστουγεννιάτικο δέντρο, αλλά η χαρά μας κράτησε μόνο για 500 μέτρα!»

Είκοσι χρόνια πέρασαν και η Toyota ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι οι πωλήσεις των υβριδικών της μοντέλων ξεπέρασαν τα 8 εκατομμύρια μονάδες, μόλις 10 μήνες μετά το προηγούμενο ορόσημο των επτά εκατομμυρίων.

Τι όμως σημαίνει πρακτικά ο αριθμός οκτώ εκατομμύρια για το περιβάλλον; Ενδεικτικά, η Toyota υπολογίζει ότι μέχρι τις 31 Ιουλίου, οι εκπομπές CO2 των υβριδικών οχημάτων της ήταν περίπου 58 εκατομμύρια τόνους λιγότεροι σε σχέση με αυτές που θα παρήγαγαν βενζινοκίνητα οχήματα αντίστοιχου μεγέθους και επιδόσεων.

Η Toyota εκτιμά επίσης ότι τα υβριδικά της οχήματα έχουν εξοικονομήσει περίπου 22 εκατομμύρια λίτρα  βενζίνης συγκριτικά με βενζινοκίνητα μοντέλα παρόμοιων διαστάσεων.

Το μήνυμα είναι σαφές: έχοντας γίνει ευρέως αποδεκτά σε όλο τον κόσμο, τα υβριδικά ήρθαν για να μείνουν. Από το 1997 που λανσαρίστηκε το Prius, η Toyota έχει προσθέσει σταδιακά υβριδικά μοντέλα σε όλη τη γκάμα της, από το συμπαγές Yaris Hybrid μέχρι το RAV4 Hybrid  που ανακοινώθηκε πρόσφατα.

Σήμερα η Toyota πουλά 30 υβριδικά επιβατικά μοντέλα και ένα plug-in υβριδικό σε περισσότερες από 90 αγορές παγκοσμίως.

Μόνο τον τελευταίο χρόνο, η Toyota λανσάρισε αρκετά νέα υβριδικά μοντέλα, ανάμεσα στα οποία το Esquire Hybrid (μόνον για την Ιαπωνία), το Lexus RC300h, και το πρόσφατο Sienta Hybrid. Άλλα νέα υβριδικά μοντέλα εξελίσσονται, όπως τα Corolla Hybrid και Levin Hybrid (μόνο για την Κίνα), καθώς και το RAV4 Hybrid.

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ