Η ιαπωνική μάρκα ποντάρει στα υβριδικά μοντέλα και στις ενεργειακές κυψέλες καυσίμου με μακροπρόθεσμο στόχο τη δημιουργία ενός στόλου, που δεν θα παράγει ρύπους.

Άλλες μάρκες εστιάζουν στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα και άλλες εξελίσσουν εντατικά τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, ωστόσο η Toyota ακολουθεί τον δικό της δρόμο.

Οι Ιάπωνες έχουν θέσει ως στόχο, να διαθέτουν έως το 2050 έναν στόλο μοντέλων, που δεν θα εκπέμπει σχεδόν καθόλου ρύπους, αφού θα απαρτίζεται από αυτοκίνητα με ενεργειακές κυψέλες υδρογόνου ή με υβριδική τεχνολογία.

Αυτό ανακοίνωσε επίσημα η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο στο πλαίσιο της έκθεσης Αυτοκινήτου του Τόκιο.

Συγκεκριμένα, οι ρύποι των μελλοντικών μοντέλων της Toyota θα μειωθούν κατά 90% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2010.

Για να το πετύχουν αυτό οι Ιάπωνες, σκοπεύουν να συνεργαστούν με κυβερνήσεις, θεσμικές οργανώσεις και άλλες εταιρείες.

Η Toyota πιστεύει, ότι το μέλλον ανήκει στις κυψέλες καυσίμου και όχι στα γνωστά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις περιορισμένες αυτονομίες και τη μεγάλη διάρκεια φόρτισης των μπαταριών τους.

Αντίθετα, τα μοντέλα με ενεργειακές κυψέλες φουλάρουν μέσα σε ελάχιστα λεπτά υδρογόνο και είναι απολύτως ‘’καθαρά’’, αφού βγαίνουν από τις εξατμίσεις τους μόνον υδρατμοί.

Πρόκειται στην ουσία για ηλεκτροκίνητα οχήματα, τα οποία δεν εφοδιάζονται όμως με ηλεκτρική ενέργεια, αλλά την παράγουν τα ίδια μέσω μίας χημικής αντίδρασης του υδρογόνου με το οξυγόνο στις κυψέλες καυσίμου.

Η Toyota αποτελεί τη μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που εξέλιξε με το Mirai ένα μαζικό μοντέλο παραγωγής με ενεργειακές κυψέλες υδρογόνου.

Το Mirai κυκλοφόρησε το 2014 στην ιαπωνική αγορά και οι παραγγελίες του έφτασαν ήδη τον πρώτο μήνα τις 1.500.

Ακούγονται λίγες, όμως ο ετήσιος στόχος της Toyota ήταν τα 400 κομμάτια, ενώ το καινοτόμο αυτοκίνητο κοστίζει στην πατρίδα του γύρω στις 50.000 ευρώ.

Τώρα έρχεται το Mirai και στην Ευρώπη, όπου θα κυκλοφορήσει αρχικά σε επιλεγμένες αγορές και υπολογίζεται, ότι θα κοστίζει σχεδόν 80.000 ευρώ.

Πάντως οι προδιαγραφές του είναι καταπληκτικές, αφού για να φουλάρει το ρεζερβουάρ υδρογόνου απαιτούνται μόνον τρία λεπτά και η αυτονομία του –όχι και ιδιαίτερα ελκυστικού μοντέλου- φτάνει τα 650 χιλιόμετρα.

Το…κουμπί βρίσκεται βέβαια στις πωλήσεις. Όσο αυξάνονται αυτές, τόσο μειώνεται και το κόστος ενός μοντέλου με ακριβή τεχνολογία αιχμής.

Η Toyota υπολογίζει, ότι μετά από μία διετία θα πουλά κάθε χρόνο γύρω στα 3.000 αυτοκίνητα με ενεργειακές κυψέλες υδρογόνου, ενώ το 2020 εκτιμά ότι οι ετήσιες πωλήσεις τους θα φτάνουν τις 30.000!

Ο στόχος ακούγεται πολύ φιλόδοξος, όμως κάπως έτσι ξεκίνησε και πριν 18 χρόνια η «υβριδική περιπέτεια» της ιαπωνικής μάρκας.

Από τότε έχει πουλήσει η Toyota πάνω από 7,5 εκατ. υβριδικά μοντέλα και πρόσφατα λανσάρισε την τέταρτη γενιά του πρωτοποριακού Prius.

Την ίδια στιγμή υπάρχουν μεγάλοι αυτοκινητοκατασκευαστές εκτός Ιαπωνίας, των οποίων η γκάμα περιλαμβάνει ελάχιστα οχήματα τέτοιας τεχνολογίας, καθώς έμεναν κολλημένοι επί χρόνια αποκλειστικά στην εξέλιξη κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου.

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ